leczenie operacyjne stopy

W życiu codziennych przychodzi nam się zmierzyć z bardzo różnymi problemami zdrowotnymi. Wiele osób skarży się na przeróżne dolegliwości stopy, przez które mają problemy z poruszaniem się. Stopa jest bardzo ważną częścią naszego ciała, gdyż to właśnie ona pozwala nam na efektywne chodzenie. Gdy zaczynamy odczuwać przeszywający ból, a wykonywany ruch sprawia nam ból to znaczy że coś złego dzieje się z naszymi stopami. W celu poznania przyczyny bólu należy niezwłocznie udać się lekarza.

leczenie operacyjne stopy

Na podstawie badań lekarz będzie mógł postawić diagnozę i w razie potrzeby dobrać odpowiednią dla nas metodę leczenia. Istnienie wiele chorób stopy, które mogą dotyczyć zniekształcenia, zmian przeciążeniowych, wszelkich urazów oraz zwyrodnienia. Każdą chorobę stóp można leczyć na różnie dostępne sposoby. Czasami pomagają specjalistyczne wkładki, zabiegi fizjoterapeutyczne lub operacja stopy.

Lekarze do każdej choroby starają się dobrać jak najłagodniejsze leczenie, więc podejmują wszelakie próby leczenia nieoperacyjnego. Jednak gdy takie leczenie nie przynosi żadnych efektów, to wtedy konieczne już jest leczenie operacyjne stopy. Największa grupa ludzi boryka się z deformacjami przodostopia, do których należą takie choroby jak haluksy (palec koślawy),płaskostopie poprzeczne oraz palce młotkowate. Przy deformacjach przodostopia leczenie  zachowawcze niestety rzadko kiedy przynosi jakieś efekty, więc potrzebne jest przeprowadzenie operacji stopy. Nie ma jednak czego się obawiać, gdyż stosowane przez lekarzy metody są bardzo nowoczesne i pozwalają na szybki powrót do aktywnego trybu życia pod kontrolą lekarza.

Leczenia operacyjnego stopy wymagają również osoby po wszelkiego rodzajach urazach stopy oraz stawu skokowego. Najczęściej dotyczy to skręcenia stopy, złamania kości śródstopia lub goleni. Aby w tym przypadku operacja zakończyła się sukcesem, to jak najszybciej trzeba rozpocząć rehabilitację. Dzięki temu powrót do sprawności będzie znacznie łatwiejszy i znów będziemy mogli cieszyć się zdrowymi stopami.

Kolejne choroby stóp dotyczą zwyrodnienia i do tej grupy zaliczamy między innymi chorobę palucha sztywnego, koślawość tyłostopia oraz zaawansowane płaskostopie podłużne. W przypadkach łagodniejszych zwyrodnień lekarz zaleca stosowanie specjalistycznego obuwia, noszenie wkładek ortopedycznych oraz rehabilitację. Gdy jednak zwyrodnienie jest zbyt zaawansowane to konieczna jest operacja. Technik leczenia operacyjnego jest kilka, dlatego też lekarz dobiera ją indywidualnie do pacjenta. Decydujący jest tutaj oczywiście stopień deformacji.

Nieważne z jaką chorobą stóp przyjdzie nam się zmierzyć, ważne aby wcześnie rozpocząć leczenie i nie bagatelizować dolegliwości bólowych. Pamiętać trzeba, że wcześnie zdiagnozowana choroba wróży nasz szybszy powrót do zdrowia. Im dłużej będziemy czekali z wizytą u lekarza, tym później trudniej będzie am wrócić do życia codziennego.