Najważniejszy element całej nogi

Najważniejszy element całej nogi

Stopa to jeden z najważniejszych elementów całej nogi. Dzięki niej każdy z nas może swobodnie poruszać się. Problem pojawia się w momencie kiedy pojawia się ból. Na początku wiele osób bagatelizuje go.

Operacja stopy

Często ma to związek z trybem życia. Jeżeli ktoś uprawia sport to często ma do czynienia z problemem bólu stopy. Zwykle jest to spowodowane przeciążeniem czy złym postawieniem całej nogi. Jednak jeżeli dolegliwości przez dłuższy czas nie ustępują to warto skonsultować się z lekarzem specjalistą. Może to być bowiem objaw poważniejszego schorzenia. Stopa pozwala nam na swobodny ruch.

Dlatego kiedy jest to niemożliwe wielu z nas jest zaniepokojonym. Często operacja stopy wiążę się z występowaniem  haluksów, czyli popularnego palucha koślawego. Wtedy zwykle jest przeprowadzany zabieg. Kolejnym poważnym schorzeniem są wszelkie złamania kości śródstopia. Jeżeli jest to złamanie z przemieszczeniem to też konieczna jest operacja. Tylko dzięki niej można kości zespolić w jedną całość. Niestety śródstopie zbudowana jest z bardzo cienkich i małych kosteczek co utrudnia szybkie i prawidłowe złożenie.

Dlatego zabiegi tego typu powinien przeprowadzać tylko doświadczony specjalista. Jeżeli ktoś uprawia nałogowo sport to przyczyną bólu jest nadmierna praca mięśni. Wtedy mamy do czynienia z rekonstrukcją mięśni. Wymaga ona odcięcia się przez jakiś czas od sportu. Często mówiąc o operacji stóp mamy na myśli zabiegi u dzieci. Chodzi dokładnie o wrodzoną deformację stopy.

Często potrzebny jest zabieg aby nastawić jakąś kość i móc w pełni przeprowadzić rehabilitację. Czym szybciej taka wada wykryta, tym lepiej dla dziecka. Jest więcej czasu aby naprawić uszkodzone części. Jednak kiedy mówi się o stopie i jej schorzeniach często ma się na myśli problemy ze stawem skokowym. To bardzo ważny staw dla całego układu człowieka. Bowiem to właśnie dzięki niemu każda istota porusza się. Kiedy pojawia się ból to ruch zostaje ograniczony. Często urazy tego stawu są spowodowane błahostkami.

Niestety kości są bardzo małe dlatego w wyniku groźniejszych stłuczeń potrzebna jest pomoc doświadczonej osoby. Zwykle najpopularniejszym urazem jest skręcenie. Jeżeli jest to pojedynczy wypadek to nie ma powodu do obaw. Jednak jeżeli do skręcenia dochodzi parę razy to trzeba uważać. Staw skokowy staje się wtedy dużo mniej stabilny. Może to być przyczyną innych schorzeń stopy.

Ważne jest, aby  w takich wypadkach uważać podczas ruchu czy wysiłku. Operacja stopy zwykle nie jest groźna ale zależy czego dokładnie dotyczy i w jakim stanie jest określony narząd. Na pewno chodzenie ze schorzeniem jest utrudnione! Również ważną rzeczą jest fakt, iż stopa zbudowana jest z popularnych ścięgien Achillesa. To właśnie one narażone są na częste urazy! Wystarczy ich delikatne naciągnięcie a pojawia się duży ból.

Ścięgna te położone są nad samą piętą w tylnej części całej nogi. Niekiedy dochodzi do ich rozerwania czy poważnego uszkodzenia. Jeżeli zmiana jest duża to konieczna jest operacja. Nie zawsze bowiem wystarczy unikanie ruchu. W ogóle - cała stopa zbudowana jest z bardzo małych części. Dlatego nawet drobny uraz może prowadzić do jej uszkodzenia!