Bardzo poważny zabieg

Operacja kręgosłupa to dla wielu bardzo poważny zabieg. Kręgosłup ma za zadanie utrzymanie pionowej postawy ciała, dlatego ma ogromne znaczenie dla funkcjonowania człowieka. Kiedy pojawia się nawet niewielki ból, należy jak najszybciej udać się do lekarza.

Operacja kręgosłupa

Nigdy nie wiadomo co dzieje się z kręgosłupem. Jest wiele schorzeń, które bezpośrednio, bądź w jakimś stopniu wiążą się z nim!  Warto o niego dostatecznie dobrze zadbać.  Mówiąc: operacja kręgosłupa, można mieć na uwadze bardzo wiele zabiegów. Otóż ludzki kręgosłup składa się z następujących odcinków: szyjny,  piersiowy, lędźwiowy, krzyżowy oraz guziczny.

Często operacja to jedyne wyjście, aby uwolnić się od dolegliwości jakimi jet ból! Wielu zadaje sobie pytanie skąd pojawia się ból. Otóż może być wywołany spłaszczeniem dysków. Kręgi z biegiem czasu mogą ulec ścieraniu. Wtedy chrząstka stawowa staje się coraz cieńsza. Może wtedy dochodzić do przemieszczania się lub wypadnięcia dysku. Często mówiąc o operacji kręgosłupa chodzi głównie o wypadnięcie dysku.

Niestety aby pokonać ból należy poddać się operacji. Wypadnięcie dysku to tylko nazwa potoczna. Termin ten oznacza przepuklinę kręgosłupa. Należy jednak pamiętać iż w każdym odcinku kręgosłupa ból jest inny. Jeżeli wypadnie krążek z odcinka lędźwiowego to można spodziewać się silnego bólu w krzyżu!  Przyczyną tego chorzenia jest między innymi długotrwałe siedzenie w jednej pozycji czy przeciążenia. Zwłaszcza dotyka to osoby w średnim wieku które narażone są na ciągłe dźwiganie. Należy jednak pamiętać iż wypadnięcie dysku nie zawsze kończy się operacją.

Jest ona konieczna tylko w najcięższych przypadkach. Mówiąc o kręgosłupie można mieć wiele schorzeń na myśli. Jest to ważna część naszego ciała. Każdy odcinek może nieść za sobą inne dolegliwości. Należy jednak pamiętać, iż zanim specjalista podejmie decyzję o zabiegu musi najpierw przeprowadzić leczenie farmakologiczne i ewentualną rehabilitację.  W przypadku, kiedy te działania nie pomogą zwykle przeprowadza się operację!  Należy również pamiętać, iż schorzenia nieleczone lub leczono nieprawidłowo  mogą doprowadzić do przewlekłego bólu kręgosłupa.

Należy wtedy zasięgnąć porad lub konsultacji innych specjalistów. Wielu pacjentów unika zabiegów gdyż boi się powikłań. W dobie współczesności technika jest tak rozwinięta, iż każda operacja podlega oddzielnej diagnostyce. W związku z tym jest inaczej przeprowadzana w zależności od uszkodzeń. Operacje tego typu przeprowadza się również metodami klasycznymi jedną z nich jest discektomia. Discektomia jest przeprowadzana również przy wypadnięciu dysku. Nie są to zabiegi skomplikowane. To zależy od miejsca przemieszczenia się dysku!